Laatste vergadering Raad voor Diaconie

18 oktober 2006

De huidige Diocesane Raad voor Diaconie komt eind november voor de laatste maal bijeen. Na ruim 17 jaar komt er een einde aan het bestaan van de huidige DRD, die vanwege de reorganisatie van het bisdom plaats moet maken voor een nieuwe raad. In de huidige raad waren o.a. alle dekenaten vertegenwoordigd, maar omdat er nog maar drie dekenaten overblijven, moest er voor een andere structuur worden gekozen.

Er komt in elk nieuw dekenaat een commissie voor diaconie, waarin o.a. elk drie pci-leden zitting hebben. Ook op bisdomniveau komt er zo een commissie. De diocesane commissie vormt, samen met (afvaardigingen van) de dekenale commissies, de nieuwe Diocesane Raad voor Diaconie, die afgekort ook gewoon DRD blijft heten.

De nieuwe structuur moet per 1 januari 2007 ingaan. De huidige raad stelt in haar novembervergadering nog de projecten voor 2007 vast.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: