Wieringermeer viert 75-jarig bestaan o.a. met Kerkenpad 25 juli 2005

Bij gelegenheid van de 75ste verjaardag van de drooglegging van de Wieringermeer is er op 10 september een kerkenpad, waarbij alle kerken in de polder bezocht kunnen worden tussen 10.30 en 16.00 uur.

Op 21 augustus 2005 is het 75 jaar geleden dat de Wieringermeer werd drooggelegd. Een jaar lang wordt aan dit feit aandacht besteed, evenals aan de tweede drooglegging na de onderwaterzetting door de Duitsers. De tweede drooglegging is op 11 december.

Allerlei organisaties dragen aan dit jubileumjaar hun steentje bij. Zo ook alle kerken in de Wieringermeer.

Op 10 september is er een kerkenpad in de polder. Men kan dan vanaf 10.30 uur alle kerken in Wieringerwerf, Middenmeer en Slootdorp bezoeken. De route is zelf samen te stellen. In de kerk waar u begint, ligt informatie over de kerken en over een speciale activiteit voor u klaar.

Ook de RK. parochie Wieringermeer met parochies in Wieringerwerf en Middenmeer doet mee. Iedereen is van harte uitgenodigd kennis te nemen van onze prachtige kerken. De kerken sluiten om 16.00 uur.

Verdere informatie:
P.C. Meijer, voorzitter Stuurgroep 75
Mossel 16 1775 JB Middenmeer
tel: 0227 - 50 35 59
email: 75jaar@wieringermeer.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: