Regionale Themadag Kinderwerk Samuel in Hoorn 18 januari 2005

Kinderwerk Samuel houdt op zaterdag 5 maart een Regiodag Noord Holland in de Engelbewaarderskerk in Hoorn. Thema van de dag is “Blijf bij ons, Heer” (Lc 24,29).

Soms lijkt het lijden in de wereld ons te overspoelen. We horen van verschillende kanten: waar is God? Het is moeilijk hierop een antwoord te geven. Het kan ons in vertwijfeling brengen. Zo verging het ook twee leerlingen van Jezus toen zij na zijn dood op het kruis teleurgesteld terug naar huis gingen. Ze hadden de moed echt opgegeven: hun geliefde Meester was dood en alles was voorbij. Hun droom van een rechtvaardige wereld viel totaal aan diggelen. En juist in die wanhoop kwam Jezus bij hen. Hij liep met hen mee en gaf hun uitleg over alle gebeurtenissen. Ook al hadden de leerlingen niet meteen door dat die vreemde man Jezus zelf was, toch was hun vraag aan Hem: Blijf bij ons, Heer.

Dit voor ons nu ook zo actuele thema is de leidraad voor de komende Regiodag in Noord-Holland. We zullen erop doorgaan wat er verder met deze wanhopige leerlingen gebeurde. Wat heeft dat voor ons in 2005 te betekenen? Kunnen wij daar iets mee in ons dagelijks leven? Verder zal er op die dag veel materiaal te zien en te koop zijn met het oog op de Goede Week en Pasen en de Eerste Communie. Samuel komt nu voor allen in Noord Holland in de buurt. Profiteer ervan dat u nu eens niet ver hoeft te rijden om zo’n dag mee te maken. U bent van harte welkom!

Kinderwerk Samuel is een landelijke organisatie die dienstbaar wil zijn in de Rooms Katholieke Kerk aan iedereen die de jeugd een warm hart toedraagt, om hen te ondersteunen en inspireren bij de begeleiding van kinderen, tieners en jongeren in hun groei naar gelovig mens-zijn.

De dag begint om tien uur en eindigt om half drie. Voor het programma en veel uitgebreide informatie zie www.stichtingsamuel.nl.

Samuel Regiodag Noord-Holland
Zaterdag 5 maart 2005
Engelbewaarderskerk
Johannes Poststraat 28