Fotoreportage priesterwijding 22 mei 2005

Vier diakens van het Bisdom Haarlem hebben zaterdag 21 mei de priesterwijding te ontvangen. Mgr. Punt legde de handen op aan drie Noord-Hollanders en een Mexicaan. Met deze wijding komt het aantal diocesane wijdelingen van mgr. Punt, sinds 1998, op 26 priesters en 18 permanente diakens. De vier wijdelingen waren: Pablo Ocampo Dominguez, Sandor Koppers, Eric van Teijlingen en Lars Peetam. De foto's zijn van Steef Pardoen

Klik hier voor een fotoreportage.

Met de wijdelingen van zaterdag komt het aantal van de in de afgelopen zes jaar door mgr. Punt voor het bisdom Haarlem gewijde priesters op 26, van wie de helft behoort tot de Neo-catechumenale weg. In totaal zijn er 77 diocesane priesters actief in het bisdom: daarmee is de laatste tien jaar het aantal actieve diocesane priesters gelijk gebleven.

Tot de gasten behoorden de ambassadeur van Nederland bij de H.Stoel, mevrouw mr. M. Frank, de rector van het Beda College in Rome, mgr. Roderick Strange, en de rector van het heiligdom van O.L.Vrouw van Kevelaer, mgr. Schulte Staade.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: