Beschuit met geel-witte muisjes voor nieuwe paus 22 april 2005

De Rooms-Katholieke Kerk in Nederland zet de ‘geboorte’ van de nieuwe paus Benedictus XVI luister bij door te trakteren op beschuit met geel-witte muisjes. De muisjes in de pauselijke kleuren worden op zaterdag 23 april aangeboden aan de bezoekers van de Kerkendag in Zwolle en aan het winkelend publiek op het Vredenburg in Utrecht.

beschuit met geel-witte muisjes Samen met het beschuitje wordt een ‘geboortekaartje’ van de nieuwe paus uitgereikt. Daarop valt te lezen dat de nieuwgeborene van 16 t/m 21 augustus 2005 te bewonderen is op de Wereldjongerendagen in Keulen. Paus Benedictus XVI maakte gisteren bekend dat zijn eerste buitenlandse reis de deelname aan de 20ste Wereldjongerendagen (WJD) zal zijn. De WJD worden van 16 t/m 21 augustus in zijn geboorteland gehouden.

Het uitdelen van de beschuitjes is een initiatief van de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland en de Landelijke Kerngroep Wereldjongerendagen. Op het Vredenburg in het centrum van Utrecht trakteren jongeren zaterdagmiddag 23 april van 15.00 uur tot 17.00 uur het winkelend publiek op beschuit met muisjes. Op de Kerkendag, die zaterdag in de IJsselhallen in Zwolle wordt gehouden, worden de beschuitjes zowel in de stand van de Rooms-Katholieke Kerk (stand nr. 93 in de IJsselhal), als in de stand van de Wereldjongerendagen (stand nr. 16 in de Meerhal) uitgedeeld.

De Wereldjongerendagen, een initiatief van paus Johannes Paulus II, zijn het grootste jongerenevenement ter wereld. Naar verwachting zullen een miljoen jongeren uit de hele wereld aan de WJD deelnemen. Vanuit Nederland is er een twintigtal reisinitiatieven waarmee duizenden jongeren in augustus per trein, bus, boot en fiets naar Keulen zullen gaan.

Het uitdelen van de beschuitjes met geel-witte muisjes is mede mogelijk gemaakt door de bereidwillige medewerking van Sidilco Suikerwerkfabriek v.o.f. uit Barneveld.

LKWJD / SRKK / Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: