Over vergeven en verder gaan
Katholieke parochies steunen gevangenispastoraat
8 februari 2005

De gelovigen van het dekenaat Haarlem/Beverwijk geven financiële steun aan het gevangenispastoraat in Haarlem. Binnenkort zal deken Ton Cassée namens hen een cheque van € 6400 overhandigen aan het Diaconaal Centrum voor Gevangenispastoraat.

Mensen die gevangen hebben gezeten zijn niet populair. Onze samenleving is harder geworden Dat vertaalt zich onder andere in een hogere straf (voor hetzelfde misdrijf, vergeleken met een aantal jaren geleden). Toch is het belangrijk dat mensen ook een nieuwe kans krijgen als zij hun straf hebben uitgezeten. Het Diaconaal Centrum voor Gevangenispastoraat in Haarlem steunt ex-gedetineerden en familieleden van gedetineerden in het opbouwen van een nieuw leven. Om deze reden steunt de diaconie van een aantal katholieke parochies dit centrum.

Op woensdag 23 februari zal deken Ton Cassee van het RK dekenaat Haarlem-Beverwijk het Diaconaal Centrum voor Gevangenispastoraat te Haarlem een bedrag van € 6400 overhandigen.

Het bedrag van € 6400 is bijeen gebracht door de diaconie van een aantal katholieke parochies uit het RK dekenaat Haarlem-Beverwijk en het bisdom Haarlem. Met dit bedrag willen zij hun steun uitdrukken voor het werk van het gevangenispastoraat. Door bezuinigingen komt dit werk steeds meer in de verdrukking, terwijl er door steeds meer mensen een beroep op wordt gedaan. Mensen een nieuwe kans geven staat centraal in werk van dit centrum. Daarom wordt het van harte ondersteund vanuit de katholieke kerk.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: