Voor het eerst Alpha-cursus van start in Amsterdam centrum-parochie 24 oktober 2005

De Alpha-cursus blijkt een succesvolle methode te zijn om jong en oud kennis te laten maken met het christelijke geloof. Na Alpha-cursussen in diverse plekken in het bisdom Haarlem, gaat er donderdag 27 oktober a.s. voor het eerst een Alpha-cursus van start in de centrum-parochie van Amsterdam, de Nicolaasparochie. Deze cursus wordt georganiseerd door een team van enthousiaste vrijwilligers samen met de pastoraal werker verbonden aan de Nicolaasparochie. De cursus vindt plaats in de pastoriezaal van de Nicolaaskerk (tegenover het Centraal Station), Prins Hendrikkade 73 en is bedoeld voor jong en oud.

Wat houdt de Alpha-cursus in?

De Alpha-cursus is een korte en vooral ontspannen kennismaking met en/of opfriscursus van het christelijk geloof. De cursus bestaat uit 10 donderdagavonden, te beginnen 27 oktober 2005 tot 19 januari 2006 van 18.45 uur tot 21.30 uur met daarin een kort weekend.

De Alpha-cursus bevat de volgende ingrediënten: gezamenlijke maaltijd, inleiding en doorpraten in kleinere groepen. Onderwerpen die behandeld worden zijn o.a. Wie is Jezus? Waarom stierf hij aan het kruis? Hoe kan ik zeker zijn van mijn geloof? Hoe leidt God ons? Hoe zit het met de kerk? Hoe kan ik het goede doen? De bijbel lezen: hoe en waarom? Bidden, hoe en waarom? Wat doet de Heilige Geest?

De Alpha-cursus kent een vrijblijvend karakter, niets moet, je bent gewoon welkom! Dus kom gerust een keer langs. Voor meer info over de cursus, of als je je wilt opgeven, dan kun je terecht bij:

Agnes Domanska, coördinatrice, 06 - 10 40 79 88, agnesrichard@freeler.nl of
Eugene Brussee, pastoraal werker van de Nicolaasparochie, 020 - 330 78 37, ebrussee@hetnet.nl

Logo Alphacursus

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: