Mgr. Punt bij eerste zilveren lichting "Rolduciens"
Vijfvoudig jubileum in kathedraal van Haarlem
25 mei 2004

Met het zilveren priesterfeest van onder meer de bisschop van Haarlem, mgr. Punt, heeft de priesteropleiding van Rolduc, bisdom Roermond, een mijlpaal bereikt. De zeven wijdelingen van 1979 waartoe ook mgr. Punt behoort, vormden de eerste klas die de opleiding in Kerkrade in haar geheel had doorlopen.

Op Tweede Pinksterdag - 31 mei - is er in de kathedraal van Haarlem een uniek, vijfvoudig jubileum. Twee priesters - hulpbisschop mgr. J. van Burgsteden SSS en vicaris-generaal van het "militair ordinariaat", het legerbisdom, Fr. Kuttschrütter, priester van het bisdom Haarlem, vieren hun veertigjarig priesterfeest. Mgr. Punt, rector dr. J.Hendriks van het Grootseminarie in Vogelenzang en drs. A.Woolderink, vicaris van het legerbisdom, herdenken dat zij vijfentwintig jaar geleden zijn gewijd.

Verdere jaargenoten van mgr. Punt zijn dr. P.Hamans, deken van het Midden-Limburgse Thorn en docent kerkgschiedenis; deken Th. van Galen van Heerlen, en dr. J. Vries, rector van Rolduc en pastoor C.J.A. Dogge te Kerkrade.

Bij gelegenheid van het zilveren feest van de bisschop brengt de persdienst een boekje uit, "Voorbij de eigen plannen", met een selectie van vijfentwintig artikelen die de bisschop schreef voor het bisdomblad Samen Kerk. Het zal na de pontificale viering in de kathedraal aan de bisschop worden aangeboden, en vervolgens worden uitgereikt tijdens de receptie.

De viering begint om half elf en wordt gevolgd door een receptie in De Tiltenberg in Vogelenzang. Onder de gasten zijn talloze buitenlandse bisschoppen en hoge militairen.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: