Start WJD-organisatie in bisdom Haarlem 26 februari 2004

Het jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem organiseert op dinsdagavond 16 maart 2004 een informatieavond voor beroepskrachten en vrijwilligers in het katholiek jongerenwerk én voor diegenen die belangstelling voor de wereldjongerendagen (WJD) hebben.

Het thema van de avond luidt: De WJD, wat kan ik daarmee!

Aanleiding

Van 16 tot en met 21 augustus 2005 worden de WJD gehouden in Keulen. Deze dagen zijn inmiddels een begrip geworden in de gehele (katholieke) wereld en ook in (katholiek) Nederland. Het zijn dagen van (internationale) ontmoeting, geloofsverdieping en ontspanning in een grote stad, waar op uitnodiging van de paus duizenden jongeren uit allerlei landen naartoe komen. Met name de WJD in Parijs (’97), Rome (’00) en Toronto (’02) hebben een enorme impuls gegeven aan het jongerenpastoraat van de kerk in Nederland. In augustus 2005 worden de WJD dus gehouden in Keulen en dit betekent een grote kans voor het jongerenpastoraat in heel Nederland, ook voor het bisdom Haarlem.

Programma van de avond

Op deze avond wordt ingegaan o.a. de volgende vragen:

1. wat zijn de Wereldjongerendagen (WJD) en wat is het belang hiervan?
  2. wat kunnen de Wereldjongerendagen (WJD) voor (de jongeren in) uw parochie of groep of koor betekenen?
  3. wat is het traject dat het bisdom Haarlem zal aanbieden?
Daarnaast zijn er tips en ideeën hoe u met een en ander in uw parochie en bij uw tieners en jongeren aan de slag kunt gaan!

Spreker

Inleider van de avond is Ad Verest pr, pastoor uit Eindhoven, die als reispriester met de Wereldjongerendagen 2002 naar Toronto mee is geweest. Hij zal het thema inleiden en vertellen over zijn eigen ervaringen met de WJD en het belang hiervan voor de Nederlandse kerk.

Tevens is er gelegenheid tot het stellen van vragen en hierover met elkaar van gedachten te wisselen.

U bent van harte welkom!

Datum:Dinsdag 16 maart 2004
Tijd:19.00 uur - 21.30 uur (19.00 uur koffie)
Locatie:Kruisweg 69, Haarlem