Ontmoeting 65 theologiestudenten en cursisten 1 juni 2004

Op uitnodiging van de Diocesane Commissie Werving was er op donderdag 27 mei een ontmoeting van 65 theologiestudenten en cursisten in het bisschopshuis. De deelnemers studeren aan de Fontys-hogeschool in Amsterdam, de KTU in Utrecht, de opleiding voor late roepingen Bovendonk, het diocesane grootseminarien in Vogelenzang, de diaken- en de catechistenopleiding aldaar. Er waren twee inleidingen: één over het pastoraat in de grote stad, met pastor Leo Nederstigt uit Amsterdam-Oost en één over de zielzorg in een kleine gemeenschap, die van Oosterblokker, door diaken Theo van Driel.

Mgr. Punt sprak met de studenten over roeping. Verschillende deelnemers gaven een getuigenis uit hun eigen leven. Na afloop was er een geanimeerde informele ontmoeting.

Foto's: Bisdom Haarlem
65 theologiestudenten en cursisten in het bisschopshuis
Pastor Leo Nederstigt vertelt over zijn werk in Amsterdam-Oost.

65 theologiestudenten en cursisten in het bisschopshuis
Mgr. Punt spreekt met de deelnemers over roeping.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: