Afscheid Marlie Durge van bestuur NSGV-Haarlem 13 oktober 2004

Tijdens de bestuursvergadering van de Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging in het bisdom Haarlem op vrijdag 8 oktober 2004 werd afscheid genomen van Marlie Durge. Zij was de eerste vrouw in het diocesane afdelingsbestuur sinds de oprichting van de Haarlemse Sint-Gregoriusverening, ruim 125 jaar geleden. Na ruim vijf jaar meedenken over het stimuleren van de kerkmuziek in het bisdom Haarlem wil zij meer tijd besteden aan de praktische uitoefening van haar vak. Marlie Durge is dirigent van diverse koren (o.a. aan de Muziekschool Waterland te Purmerend) en zangdocent. Ze heeft aangegeven in de toekomst nog wel beschikbaar te zijn voor medewerking aan cursussen en studiedagen. Het afscheid van haar ging gepaard met lovende woorden van voorzitter Tom van Brederode (links) en beleidsmedewerker Bert Stolwijk (midden). De dank werd onderstreept met bloemen en een theaterbon.
Foto: Bisdom Haarlem

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: