Toerustingscursus voor jeugdwerkers in Hoorn 13 augustus 2004

Deze en andere vragen die u als kinderwerker bij uw club, communievoorbereiding, kinderwoorddienst en gezinsmis tegenkomt., komen allemaal aan bod in de Samuel Toerustingcursus. Deze cursus is uw kans om u wat meer in het hoe en waarom van uw kinderwerk te verdiepen en ook verhalen van collega-kinderwerkers uit andere parochies te horen. Dan gaan de kinderwoorddienst, de club en de gezinsmis daarna veel beter.

Logo Stichting Samuel

Ieder van ons heeft regelmatig een soort 'opfriscursus' nodig om bij te blijven. Ook in het bedrijfsleven wordt daar aandacht aan besteed. U wilt toch ook met uw jeugdwerk in de kerk bij de tijd blijven?

Al ruim 10 jaar heeft Samuel ervaring in het geven van toerustingscursussen door het hele land. Regelmatig wordt de cursus aangepast aan de veranderingen in onze maatschappij en de eigentijdse benadering van de jeugd.Samuel komt naar uw regio toe om de cursus te geven.

De cursus bestaat uit 6 avonden die samen een geheel vormen. De eerste helft van de avond vertelt een ervaren kinderwerker m.b.v. een Power-Point presentatie iets over het thema van die avond. De tweede helft van de avond gaat u zelf in groepjes van 6 personen praten over wat er verteld is en hoe u dat toe kunt passen.

De thema's van de avonden zijn:

1. Jeugdwerk in onze kerk? Waarom?
  2. Zingen en bidden met kinderen? Maar hoe dan en welke liederen?
  3. Een Bijbelverhaal is toch veel te moeilijk?
  4. Wat kan ik bij een verhaal laten zien en wat kan het kind ermee doen?
  5. Materialenavond: kijken en inkopen doen
  6. Bouwstenen voor goedlopend kinderwerk.

In het najaar 2004 hopen we (bij voldoende inschrijvingen) een Samuel toerustingscursus te geven in Hoorn (NH) op de volgende dinsdagavonden (van 20.00 - 22.15 uur): 21 september / 5 oktober / 19 oktober / 2 november 16 november / 30 november.

Wilt u een toerustingscursus in uw regio? Bel dan op dinsdag onze medewerker Carolijn van Voorst op de Samuel telefoon (073-6576530), of stuur ons een e-mail aan info@stichtingsamuel.nl. Kijk ook op de website www.stichtingsamuel.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: