Ouderen en jongeren bidden voor de jeugd
Kruis wereldjongerendagen in Haarlem
18 november 2003

Paus Johannes Paulus II liet in 1983 bij gelegenheid van het Heilig Jaar 83/84 een eenvoudig maar groot kruis maken, dat hij later aan de jongeren van de wereld gaf.

Foto: www.wjd.nl
Kruis van de Wereldjongerendagen
Het kruis gedragen door enthousiaste jongeren
Sindsdien trekken jongeren met dit vier meter hoge kruis de wereld rond. De 'Olympische vlam van de Wereldjongerendagen' wordt het genoemd. Zo wordt Christus' boodschap van verlossing, vrede en verzoening doorgegeven aan ieder die hen wil ontmoeten.

Op 8 december a.s. zal dit kruis de gehele dag vanaf 9.00 uur tot 's avonds 19.30 uur in de Sint Jozefkerk aan de Jansstraat in Haarlem zijn.

Thema voor deze dag is: 'Gebed door en voor de jeugd van Nederland en de wereld'. Alle jongeren zijn welkom om te komen bidden voor elkaar, speciaal ook de ouderen wordt gevraagd om deze dag te komen bidden voor hun kinderen, kleinkinderen en alle jeugd. De jongeren zijn immers de toekomst voor de kerk en de wereld.

Naast geleide gebedsmomenten door de dag heen, is er 's morgens om 9.00 uur een H. Eucharistieviering. Om 14.30 uur wordt de kruisweg gebeden, waarna om 18.00 uur een vesperdienst gevolgd door een H. Eucharstieviering als afsluiting van deze dag.

Zie voor meer informatie over het Wereldjongerenkruis ook www.wjd.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: