Wat kan de parochie met SILA? 2 april 2003

Wat zijn de pastorale gebruiksmogelijkheden voor de parochie om te werken met de nieuwe ledenadministratie (SILA)? De dienst Kerkopbouw van het bisdom Haarlem organiseert in mei een viertal bijeenkomsten waar belangstellenden uitvoerig over deze mogelijkheden worden geïnformeerd.

Zie ook de webpagina op deze site over Kerkopbouw.

Deze bijeenkomsten zijn bedoeld voor pastores en een bestuurslid. We beogen uitdrukkelijk informatie te bieden aan mensen die betrokken zijn bij het pastoraal beleid. Voor mensen die de ledenadministratie technisch beheren komen er in het najaar aparte bijeenkomsten.

Op deze bijeenkomsten zullen dhr. S.A.A. van der Steen van SILA en dhr. P. van Eck (marketing-deskundige) een presentatie houden. Eenzelfde presentatie hebben zij ook gegeven op pastores-bijeenkomsten van het Aartsbisdom Utrecht. Daarnaast kennen zij de ledenadministratie uit eigen parochiepraktijk.

In overleg met genoemde inleiders en met het oog op een optimale bespreking moeten we het aantal deelnemers per bijeenkomst tot ongeveer 30 beperken. Hieronder treft u een viertal mogelijkheden van deze bijeenkomsten, verspreid over het bisdom. Wij vragen u uitdrukkelijk u aan te melden voor één van deze bijeenkomsten. Zo mogelijk kunt u een tweede keuze opgeven. Bij overtekening kunnen wij dan toch aan uw aanvraag voldoen. Als er meer aanmeldingen zijn dan feitelijke plaatsen of als geen der data schikken, zullen we in het najaar nieuwe bijeenkomsten plannen. U kunt dat ook op het bijgevoegde antwoordformulier aangeven. U krijgt na opgave een bevestiging van uw deelname.

De bijeenkomsten vinden plaats op:

maandag26 meite Heiloozaal bij de Willibrordparochie
dinsdag13 meite Amsterdam-Osdorpparochiezaal van de Paulus
woensdag28 meite Hoornkapel van Dijk en Duin (dekenaat)
donderdag22 meite Haarlem Noordzaal achter de Mariakerk

Wij verzoeken u uw gegevens per email te zenden aan mfrederiks@bisdomhaarlem.nl.
U kunt natuurlijk ook het antwoordformulier dat u ontvangen hebt invullen en terugsturen.

Drs. M.N.F.M. Frederiks
stafmedewerker kerkopbouw

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: