Nederlandse bisschoppen geven 'luidinstructie' voor parochies 9 oktober 2002

Utrecht - 9 oktober - De Nederlandse bisschoppen hebben instructies vast-gesteld voor het luiden van de klokken in de komende dagen, tot en met de dag van de uitvaartdienst voor Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Claus der Nederlanden. De instructies gelden voor alle parochies en andere instellingen met de mogelijkheid tot het luiden van de klokken. In een brief aan de parochies worden de instructies toegelicht.

In aansluiting op het communiqué dat de Bisschoppenconferentie maandag jongstleden uitbracht naar aanleiding van het overlijden van Prins Claus, herhalen de bisschoppen in hun brief aan de parochies het verzoek om, met name in de eucharistievieringen tijdens het komende weekeinde, te bidden voor de zielenrust van de overleden Prins.

De bisschoppen hebben tevens de volgende luidinstructie vastgesteld:

Over kerkelijke luidinstructies is overleg geweest tussen de Rooms-Katholieke Kerk en de Samen op Weg-kerken. Vanuit de Samen op Weg-kerken zal een vergelijkbare gedragslijn worden aangereikt.

Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap in Nederland

Voor het laatst gewijzigd: