Colm Dekker tot diaken gewijd

Missionaire fraterniteit van Sant’ Egidio

maandag, 8 april 2019

De Mozes en Aäron was bijna te klein voor alle belangstellenden die zondagmiddag 7 april bij elkaar waren gekomen voor de diakenwijding van Colm Dekker door Mgr. Hendriks. Colm Dekker is permanent diaken voor de missio­naire fraterniteit van Sant’ Egidio en tevens door Mgr. Punt benoemd tot ‘stadsdiaken’ voor Amsterdam.

Er waren vele priesters en diakens gekomen om de viering mee te maken. Mgr. Van Burg­steden was aanwezig en een afgevaardigde van de Koptische kerk. Ook was mw. Hilde Kieboom was er; zij is verant­woor­de­lijke voor Sant’ Egidio in de Benelux; een afvaardiging vanuit Rome had de reis gemaakt en velen van Sant’ Egidio uit Antwerpen en andere plaatsen in Nederland.

Colm Dekker is gewijd voor de Missionaire fraterniteit van Sant’ Egidio en de leden daarvan worden op dit moment nog geïncardineerd in het Bisdom Frosinone in Italië. Het was dus met een machtigingsbrief van de bisschop van dat diocees dat Mgr. Hendriks de wijding mocht doen.

De gavenprocessie werd gevormd door allerlei mensen die met Sant’ Egidio verbonden zijn, waaronder vrienden van de straat.

Na afloop van de viering was er een drukke en gezellige receptie in het naast de kerk gelegen huis van Sant’ Egidio.

(fotoserie: Wim Koopman)