Pelgrimsreis Italië

Vrijdag 27 september t/m vrijdag 4 oktober

woensdag, 31 juli 2019

Voor de najaarsbedevaartreis naar Italië zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Heeft u interesse meldt u zich dan uiterlijk dinsdag 6 augustus 2019 aan bij reisorganisatie VNB (zie onderaan dit bericht). Als u zich na deze datum aanmeldt, zal er gekeken worden of er nog plaats is. Mogelijke extra kosten (bijv. door een duurdere vliegticket) worden dan aan u doorberekend.

Nicolaas / padre Pio / Petrus & Paulus

Voor het najaar is een mooie reis voorzien waarbij we bijzondere bedevaartplaatsen bezoeken: Bari en San Stefano Rotondo (in Zuid-Italië) en Rome. Daarbij staan de heiligen Nicolaas, padre Pio en Petrus en Paulus centraal. Er zijn nog plaatsen vrij op deze unieke reis.

Wat deze heiligen uit onze geschiedenis van de Kerk met elkaar verbindt, is dat zij allemaal dragers van het licht zijn. Hun levensverhaal werpt een licht op de eeuwige waarden van geloof, hoop en liefde. De apostelen trokken de wijde wereld in om de Blijde Boodschap te verkondigen. Sint Nicolaas bracht, aldus de vele legenden, wat licht bij hen die moeilijkheden hadden. Padre Pio verlichtte velen van lasten en zonden nadat ze bij hem hadden gebiecht. Zo blijkt maar weer dat heiligen Gods licht en liefde weerspiegelen.

Bedevaartprogramma

Vrijdag 27 september We vliegen van Amsterdam naar Bari, met ’s middags een bezoek aan het ‘hakje’ van Italië, de regio Puglië.
Zaterdag 28 september We zijn de hele dag in Bari zelf met o.a. bezoek aan de basiliek waar Sint Nicolaas begraven ligt.
Zondag 29 september We reizen naar het heiligdom van padre Pio. We bezoeken ook Monte Sant’Angelo, een bijzondere plek, een grot waarvan gezegd wordt dat Gods hand deze heeft aangeraakt. Aan het eind van de dag vieren we de eucharistie aan het altaar waar padre Pio dagelijks de Mis opdroeg. We bezoeken ook zijn graf.
Maandag 30 september We overwegen in het heiligdom van padre Pio de kruisweg. ’s Middags is er vrije tijd en ’s avonds vieren we de Eucharistie met alle pelgrims van het heiligdom.
Dinsdag 1 oktober We maken de reis van Zuid-Italië naar Rome, met een tussenstop in Manopello (heiligdom S. Volto), waar een doek met het gezicht van Jezus wordt bewaard. ’s Avonds in Rome bidden we het avondgebed mee met de Sant’Egidio gemeenschap. Altijd heel bijzonder.
Woensdag 2 oktober We nemen ’s ochtends deel aan de algemene audiëntie van paus Franciscus op het Sint Pietersplein. We vieren in de Friezenkerk en bezoeken het Vaticaans Museum.
Donderdag 3 oktober We vieren ’s ochtends vroeg de H. Mis bij het graf van de apostel Petrus. We gaan ook de opgravingen onder de Sint Pieterskerk bezoeken. Een van de hoogtepunten van deze reis. We eindigen de dag in de basiliek St. Paulus-buiten-de-Muren, bij het graf van de apostel Paulus. En we sluiten de laatste avond gezellig af.
Vrijdag 4 oktober We vliegen van Rome naar Rotterdam. Na aankomst brengt een touringcar ons terug naar Noord-Holland.

Info en aanmelding

Er zijn nog plaatsen vrij op deze unieke reis. Een inspirerende kans voor iedereen die mede het licht wil dragen! Gaat u ook mee? Wij vertellen u er graag meer over als u nog vragen heeft.

Informatie, folders en inschrijfformulieren zijn verkrijgbaar bij de VNB of via de reisleiders: