Mario doet mee aan The Missionary School

Op zoek naar antwoorden op Katholieke geloofsvragen

donderdag, 11 juli 2019

Lezers van de zomereditie van SamenKerk maken kennis met jongeren die vertellen waarom ze meedoen met The Misisonary School (TMS). Op deze website introduceren we deze week Mario.

The Missionary School

“Zij die zo gek zijn dat ze denken de wereld te kunnen veranderen, gaan het doen.” (Steve Jobs) The Missionary school is een aanbod voor jongeren die toe zijn aan een stevige verdiepingsslag in hun geloof en concreet aan de slag willen met hun dromen en ideeën voor de kerk. Zij zijn degene die geloven dat ze de wereld om hen heen kunnen veranderen en willen daadwerkelijk iets betekenen voor de mensen om hen heen. Tijdens dit traject zetten jongeren hun eigen start-up op binnen de kerk die voortkomt uit hun eigen dromen voor de kerk.

Voor het Bisdom Haarlem-Am­ster­dam is The Missionary School een pilot waarin jonge­ren bouwen aan de toekomst van de kerk met als vertrekpunt de jongeren zelf. 30 augustus start een enthousiaste groep jongeren met het eerste week­end van The Missionary School. Dominique is één van de deel­ne­mers aan dit nieuwe initiatief!

Doe ook mee!

Heb jij net als Mario een droom/idee waarmee jij jongeren en de kerk een stap verder brengt? Ben jij toe aan een dieper inzicht in jouw geloof, of ken jij iemand die hier aan toe is? Meld je dan nu nog aan voor de laatste plekken van The Missionary School! Voor vragen, aanmelden of info mail naar info@themissionaryschool.nl, of neem contact op met Jong Bisdom Haarlem-Amsterdam via 023-5112635 of info@jongbisdomhaarlem.nl

The Missionary School heeft natuurlijk ook een eigen website met veel informatie en inspiratie: