Flinke korting voor jonge pelgrims

Bedevaart naar Assis in mei 2018

donderdag, 9 november 2017

De bisdombedevaart 2018 gaat naar Assisi (Italië). Met honderden mensen uit Noord- Holland en zuidelijk Flevoland trekken we als bisdom richting deze prachtige middeleeuwse stad. Ook voor tieners en jongeren zijn er speciale programma’s.

Als jongeren op bedevaart gaan betekent: vrienden maken, culturen leren kennen, uitdagingen aan gaan, samen geloof beleven, grenzen verleggen en vooral heel veel gezelligheid. Het wordt gegarandeerd een ervaring die je niet snel vergeet.

Wat kun je verwachten als tiener?

Tieners tussen de 14 en 17 jaar nemen deel aan een speciaal programma voor tieners vol muziek, sport en spel, spannende of fysieke uitdagingen, en meer. Ze trekken eropuit in het middeleeuwse stadje en gaan op zoek naar de mooie verhalen en schatten die er verscholen liggen. Ze ontdekken wie zij zelf zijn, waar zij voor gaan in het leven en hoe Franciscus en Clara hun leven leefden. Ook een aantal belangrijke momenten van het volwassenprogramma zullen zij niet missen. De tieners kamperen tijdens de reis gezamenlijk op een camping met hun begeleiders.

Tieners en jongeren t/m 25 jaar
krijgen meer dan de helft korting...

Wat kun je verwachten als jongeren?

Jongeren tussen de 18 t/m 30 jaar nemen deel aan het jongerenprogramma. De jongeren sluiten het grootste gedeelte aan bij het volwassenprogramma. Een aantal momenten maken zij apart van de groep een uitstapje met elkaar. Denk bv. aan een gezellige avondactiviteit, een actief uitstapje, een eigen verdiepingsmoment of het bezoek aan een bijzondere plek. Ook is er ruimte om Assisi op eigen gelegenheid te verkennen. De jongeren verblijven met elkaar gezamenlijk op dezelfde camping.

Praktische info en korting!

Je kunt deelnemen aan de bus- of vliegreis. Het tiener- en jongerenprogramma zullen alleen plaatsvinden van 30 april t/m 5 mei 2018 in Assisi. Tijdens het reizen wordt er geen programma georganiseerd. Tieners wordt sterk aangeraden om deel te nemen aan de vliegreis en mee te reizen onder begeleiding van het organisatieteam of familie. Voor jongeren zijn beide reisopties aantrekkelijk en zij kunnen zelfstandig reizen.

Tieners en jongeren t/m 25 jaar krijgen een korting op de reissom van de vliegreis (€ 899,-)! Deelname aan het programma kost voor hen € 349,- voor de vliegreis en € 449,- voor de busreis. Deze korting wordt moge­lijk gemaakt door een bijdrage van het bisdom en een bijdrage van de parochie waar de jongere vandaan komt.

Deelname aan het programma
kost voor hen € 349,- voor de vliegreis
en € 449,- voor de busreis.

Inschrijven tot 1 februari

Inschrijven kan via de website van VNB en is mogelijk tot 1 februari 2018. Meer informatie over de programma’s vind je op www.jongekerk.nl. Voor vragen over tieners en jongeren neem contact op met Matthijs Jansen.