Pelgrimsreis naar Italië

Sint Nicolaas - Padre Pio - H.H. Petrus & Paulus

gepubliceerd: donderdag, 26 september 2019

Een groep van 46 pelgrims gaat vrij­dag 27 sep­tem­ber 2019 naar (Zuid-)Italië voor een bij­zon­dere bede­vaarts­reis waarbij de graven van H.H. Nicolaas, Padre Pio en de apos­te­len Petrus en Paulus centraal staan.

Bari & San Giovanni Rotondo

Op de eerste dag wordt een rondrit gemaakt door Apuglië, ’t hakje van Italië. Op zater­dag is de bede­vaart naar Bari, naar Sint Nicolaas. Daar­na verhuist de groep naar San Giovanni Rotondo. Op zon­dag 29 sep­tem­ber, als we de aartsengelen vieren, bezoeken we Monte San Angelo, een kerk gebouwd diep in een grot en gewijd aan de aartsengel Michaël. Deze avond vieren we de Eucha­ris­tie aan het altaar van Padre Pio.

Manopello & Rome

Op dins­dag 1 ok­to­ber reizen we naar Rome. We maken daarbij een pauze in het hei­lig­dom San Volto in Manopello. Hier wordt een bij­zon­dere reliek bewaard met een afbeel­ding van het gezicht van Christus. In Rome bid­den we ’s avonds het avond­ge­bed mee met de Sant’ Egidio-ge­meen­schap.

Au­diën­tie bij de paus

Op woens­dag zijn we uiter­aard aanwe­zig bij de au­diën­tie met Paus Fran­cis­cus. Verder vieren we in de Friezen­kerk en de Sint Pieters­basi­liek, en bezoeken we het Vati­caans Museum en de graven van de apos­te­len Petrus en Paulus.

Op 4 ok­to­ber komen we weer thuis. Daarna zal er een uit­ge­breid ver­slag ver­schij­nen op deze web­si­te.