Grootste museum van Nederland

Nieuwe Bavo, kathedraal van Haarlem sluit zich aan

gepubliceerd: vrijdag, 6 juli 2018
Grootste museum van Nederland

De Ka­the­draal van Haar­lem, in de volksmond als Nieuwe Bavo bekend, sluit zich, samen met de Munster­kerk in Roermond en de Walburgis­kerk in Zutphen, aan bij het ‘Grootste Museum van Neder­land’, een samen­wer­king tussen Museum Catha­rij­neconvent en zes­tien kerken en synagogen door heel het land.

Sinds de ope­ning vorig jaar hebben zo’n hon­derd­dui­zend mensen de aan­ge­slo­ten kerken en synagogen bezocht en kennis gemaakt met de bij­zon­dere ge­schie­de­nis, architectuur en kunst­werken van wat niet voor niets het Grootste Museum van Neder­land genoemd wordt.

Met het toe­voe­gen van drie nieuwe locaties zet ini­tia­tiefnemer Museum Catha­rij­neconvent samen met de kerken een volgende stap in het toe­gan­ke­lijk maken van het natio­naal reli­gi­eus erf­goed.

Meer in­for­ma­tie

Foto­se­rie

On­der­staan­de foto­se­rie van foto­graaf Arjan Bronkhorst geeft een goede indruk van de prach­tige ka­the­draal.