Zondag 12 augustus - Mariaprocessie in Amsterdam

gepubliceerd: dinsdag, 7 augustus 2012

Mariaprocessie in AmsterdamIn Am­ster­dam vindt ko­men­de zon­dag de Maria­pro­ces­sie plaats, waaraan nu vier pa­ro­chies – Vredes­kerk, H. Drie-een­heid, All Saints en Suri­naamse pa­ro­chie - deel­ne­men.

Op 15 au­gus­tus wordt het Hoog­feest van Maria ten He­mel­op­ne­ming in de diverse kerken gevierd, maar aangezien er geen toestem­ming komt voor een pro­ces­sie op een door­de­weekse dag, moet dit toch op een zon­dag.