Abseilen van gerestaureerde toren Sint Vitus Hilversum

gepubliceerd: woensdag, 7 september 2011

Abseilen van gerestaureerde toren Sint Vitus HilversumOm de afron­ding van de res­tau­ra­tie van de Hilversumse Sint-Vitus­kerk te vieren, zullen op zater­dag 10 sep­tem­ber om 12.00 uur Mariniers van het Kennis­cen­trum Militair Optre­den onder Extreme Omstan­dig­he­den (KCMOX) abseilen van de 98 meter hoge Vitustoren.

Op deze Open Monu­menten­dag is de gerestaureerde kerk, ont­wor­pen door architect P.J.H. Cuypers ook binnen te bezich­tigen en kan men de toren beklimmen.

In de kerk zijn exposities van vaandels, para­menten en li­tur­gisch vaat­werk.

Ook is er een ten­toon­stel­ling van iconen van de schil­der Geert Hüsstege.

Lees meer over de kerk en de res­tau­ra­tie op de pa­ro­chie­web­site