Actie voor voedselbank Uithoorn-De Kwakel

gepubliceerd: woensdag, 11 januari 2023

Gezien het feit dat steeds meer mensen in finan­ciële problemen komen, heeft de Parochiële Caritas In­stel­ling (PCI) van De Kwakel het ini­tia­tief geno­men om in de­cem­ber bood­schappen-cadeaubonnen uit te reiken aan klanten van de Voedsel­bank Uithoorn-De Kwakel.

Bij de Voedsel­bank ston­den inmiddels 110 ge­zin­nen geregistreerd, terwijl dat er korte tijd gele­den nog zes­tig waren. In overleg met de Voedsel­bank bleek het uitreiken van bood­schappen-cadeaubonnen, te beste­den bij een plaat­se­lijke super­markt, de meest voor de hand liggende manier van steun bie­den. Met dit grote aantal klanten van de Voedsel­bank ging het om een behoor­lijk geld­be­drag.

De PCI van Uithoorn haakte direct aan bij de actie en via het interreli­gi­euze overleg werd ook de mede­wer­king van de Diaconie van de Pro­tes­tantse Ge­meen­te Uithoorn (PGU) gekregen.

De actie voor de Voedsel­bank werd dus groots opgepakt. Dankzij diverse bijdrages kon voor een bedrag van € 6.000,-- cadeaubonnen gekocht wor­den van ver­schil­lende grootte, waardoor reke­ning kon wor­den gehou­den met de gezinssamen­stel­ling. De Vomar stelde 120 feeststollen en kerst­koe­ken ter beschik­king.

Op 15 de­cem­ber werd alles door de Voedsel­bank uitge­deeld. Een prach­tig re­sul­taat van de ge­za­men­lijke kerken, de Voedsel­bank en de plaat­se­lijke super­markt om zo deze mensen iets extra’s te kunnen geven in een dure tijd van het jaar.