Adam, waar ben je?

Zondag 4 december - 16.00 uur - Zuiderkerk Amsterdam

gepubliceerd: vrijdag, 25 november 2022

Op zon­dag 4 de­cem­ber heeft u de kans om in Zuider­kerk te Am­ster­dam een unieke film te bekijken, de film ‘Adam, waar ben je?’ van de Oekraïense producent Alexan­der Plyska en cineast Aleksandr Zaporoshchenko.

De do­cu­mentaire geeft een inkijkje in het leven van monniken in het klooster Dochiariou (gebouwd in de10e begin 11e eeuw) op het Griekse schiereiland Athos. De monniken leven in afzon­dering, introspectie en gebed. Sinds 1990 is het aantal monniken en novicen dras­tisch gestegen dankzij de instroom van jon­ge­ren uit het voor­ma­lig Sovjetblok.

De do­cu­mentaire bevat visueel rijke en unieke beel­den over het leven van de monniken in hun wereld die niet wordt beheerst door de klok. Prach­tige beel­den van de natuur wor­den afgewisseld met beel­den over de toe­wij­ding van de monniken, hun be­proe­vingen en saam­ho­rig­heid.
De film heeft diverse prijzen en nominaties in de wacht gesleept.

Filmmaker Aleksandr Plyska zal de film zelf inlei­den.

Kaarten voor deze verto­ning kosten € 10 aan de zaal.

Aanmel­den kan door een mail te sturen naar katianovikova@live.nl