Nieuwe SamenKerk

Met kennismakingsinterview Mgr. Hendriks

gepubliceerd: donderdag, 6 augustus 2020

SamenKerk augustus 2020Vanaf komend weekend ligt weer een nieuw nummer van het bisdom­blad SamenKerk met kennis­ma­kingsinter­view met onze nieuwe bis­schop, mgr. Jan Hendriks. Of lees ’m op deze web­si­te.

In deze editie

In dit nummer onder andere:

• Een bij­zon­der kennis­ma­kingsinter­view met onze nieuwe bis­schop, mgr. Jan Hendriks. Is hij een hon­den- of katten­mens? Juicht hij voor Ajax, AZ of toch FR Volen­dam? Wie is zijn favoriete heilige? Kortom, wie is Jan Hendriks?

• Dit voor­jaar viel het open­ba­re leven stil. Maar het leven ging door. Veel pa­ro­chies vier­den vanuit de kerk via een live­stream met de pa­ro­chi­anen thuis. Maar er gebeurde meer. Hoe hiel­den pa­ro­chies contact met de mensen?

• In de unieke serie over onze ge­loofs­be­lij­de­nis vanuit oecu­me­nisch per­spec­tief “Wij geloven!”: wat spreken wij uit over de Zoon van God, Jezus.

• De kerkengek neemt ons voor de allerlaatste keer mee. Dit keer naar twee kerken in de Zaanstreek: de H.H. Mar­te­la­ren van Gorkum in Koog aan de Zaan en O.LV. Geboorte in Wormerveer.

• En nog veel meer...

Brief van Mgr. Hendriks

In deze editie van SamenKerk wordt verwezen naar de brief die Mgr. Hendriks schreef aan alle gelo­vi­gen van Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam.

Lees hem online