Nieuwe SamenKerk is uit

Een mooi voorjaarsnummer

gepubliceerd: donderdag, 2 mei 2019

SamenKerk editie mei 2019Vanaf komend weekend ligt het nieuwe nummer van SamenKerk in uw paro­chie­kerk. Neem een exemplaar mee, of lees hem op deze web­si­te.

In dit nummer onder andere:

• Voor drugs­ver­slaafde kin­de­ren is er hulp­ver­le­ning, maar voor hun ouders niet. Een gesprek met Tiny Tol van de Moedige Moeders.

• Bis­schop Antoine Audo van Aleppo (Syrië) was in Neder­land om aan­dacht te vragen voor de noden in zijn land. Een gesprek over God, cultuur en dingen die er (niet) toe doen. “Ik betreur niet dat ik deze oorlog heb mee­ge­maakt.”

• Het ver­band tussen hemelvaren en Hemel­vaart is de over­tui­ging dat Christus in alle vroegte ten hemel werd opgeno­men. Daarom ston­den de mensen die dag vroeg op.

• Eind sep­tem­ber, begin no­vem­ber is een mooie bede­vaarts­reis gepland naar Sint Nicolaas (Bari), padre Pio (San Giovanni Rotondo) en de apos­te­len Petrus en Paulus (Rome). Lees er meer over.

• In de rubriek ‘Wat ik doe...’ over allerlei vrij­wil­li­gerstaken in de pa­ro­chie sprak SamenKerk met twee vrij­wil­li­gers die zich met caritas, een be­lang­rijke pijler van het chris­te­lijk geloof, bezig­hou­den.