Trek er lekker op uit... in eigen bisdom

gepubliceerd: maandag, 13 augustus 2018

Ons bisdom van Haar­lem-Am­ster­dam in het noordwesten van ons land kent vele streken en regio’s. Denk aan ste­den als Amster­dam, Alkmaar of Haar­lem, maar ook agra­rische pol­ders als West-Friesland of de Beemster. Texel als eiland, IJmond, het IJsselmeer.

Het is zeer gevarieerd. Maar waar u ook bent... overal is katho­lieke aanwe­zig­heid te bespeuren. In kerken en kapellen, op begraaf­plaatsen, huizen, scholen, langs straten enz.

Met regelmaat schrijft Michel Bakker in SamenKerk over katho­lieke ste­den en streken. Hier­on­der vindt u een wan­de­ling of fiets­tocht of autorit door deze ste­den of dorpen of regio’s. Heeft u zin om uw bisdom beter te leren kennen, trek er dan lekker op uit.

Klik op de link en u opent een PDF-do­cu­mentje dat u kunt uitprinten en u heeft een mooie route­be­schrij­ving.