Eerste pelgrims per bus onderweg naar Assisi

gepubliceerd: zondag, 29 april 2018
Opstappen in Schagen en Duivendrecht

De eerste kilo­me­ters van Neder­land naar Assisi zijn afgelegd met de bus. In de vroege ochtend zijn gis­te­ren, zater­dag 28 april, de eerste pelgrims ver­trok­ken vanuit ons bisdom. In Schagen en Dui­ven­drecht stapten de pelgrims op. Daarna ging de reis door naar Limburg an der Lahn.

Rond het mid­daguur kwam de groep daar aan. In de imposante dom van St. Georg vier­den de 70 buspelgrims hun eerste mis van deze bede­vaart. Pastoor Rafael de Ojeda Ruiz de Luna vergezelt deze groep en ging voor in deze vie­ring. De mee­ge­no­men lunch­pak­ket­ten von­den daarna gre­tig aftrek. De bus ver­volgde de reis naar Ulm, de plaats van over­nach­ting voor de eerste nacht. Onderweg werd een afleve­ring getoond van Antoine Bodars do­cu­mentaire over het leven van Fran­cis­cus en een rozen­krans gebe­den.

Op dag twee van deze bus­reis gaat de reis ver­der van Duits­land naar Oos­ten­rijk om later op de dag in Bologna (in Italië) aan te komen voor de tweede over­nach­ting. Van Ulm in Duits­land reizen we door de prach­tige Alpen naar Innsbrück. Daar wacht ons een warm onthaal bij de Pfarrkirche Aller­hei­ligen, een op­val­lend lichte kerk waar we een mooie vie­ring had­den met elkaar.

Via de Brennerpas bereiken we Italië en arriveren we aan het begin van de avond bij het hotel in Bologna. Dag twee van de heenreis naar Assisi zit er op. Morgen gaat de reis via Perugia naar Assisi, waar we de andere pelgrims die met het vliegtuig reizen zullen ont­moe­ten.