Al honderd pelgrims ingeschreven!

Bisdomreis naar Nederlandse bedevaart in Rome

gepubliceerd: woensdag, 14 september 2016
Al honderd pelgrims ingeschreven!

Vandaag, 14 sep­tem­ber, twee maan­den vóór vertrek, heeft de 100e pelgrim zich aangemeld voor de reis naar Rome van 14 t/m 19 no­vem­ber van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam. Daar sluiten we aan bij de Neder­landse bede­vaart naar Rome van­wege het Heilig Jaar van de Barm­har­tig­heid.

Er zijn nog 40 plekken vrij om ook deel te nemen. Geef u snel op via de web­si­te van de VNB:

Neder­landse Dag Heilig Jaar

Tijdens deze bede­vaart vindt op dins­dag 15 no­vem­ber de Neder­landse Dag plaats. Met ruim 1.500 katho­lie­ken van alle bis­dom­men en vele katho­lie­ke organi­sa­ties vieren we de eucha­ris­tie vieren in de Sint Pieters­kerk. Na de vie­ring zal Paus Fran­cis­cus per­soon­lijk alle Neder­lan­ders begroeten en toespreken. Daarna is er een ge­za­men­lijke lunch en een stads­wan­de­ling. Deze bij­zon­dere dag wordt af­ge­slo­ten met een vesper­vie­ring in de Santa Maria Maggiore.

Ook maakt u deze week diverse stads­wan­de­lingen en bezoekt u de bij­zon­dere op­gra­vingen onder de Sint-Pieters­kerk (Scavi), de andere grote basilieken, de Sint-Jan van Lateranen, en de Sint-Paulus-buiten-de-Muren, en andere bekende highlights van Rome als het Pantheon, Colosseum, Piazza Navona enz. Uiter­aard is er vrije tijd om zelf de stad te verkennen en te genieten van deze bruisende Ita­li­aanse hoofd­stad.