Passie Evensong in de kathedraal St. Bavo

Zondag 22 maart 2015 - Haarlem

gepubliceerd: woensdag, 11 maart 2015

Bavocantorij HaarlemOp zon­dag 22 maart aanstaande vindt in de Ka­the­draal van Haar­lem aan de Leidse­vaart een bij­zon­dere Evensong plaats in het teken van de Passie­tijd. Deze concertante vie­ring in de Angli­caanse traditie is een combinatie van de katho­lie­ke vespers en completen en wordt dage­lijks in de grote kerken van Engeland gezongen. De gezongen muziek speelt in de Evensong een hoofdrol.

De Bavo­can­to­rij van het Ka­the­drale Koor kent deze traditie als de beste en mag ieder jaar rond de herfst­va­kan­tie graag in beroemde ka­the­dralen en andere kerken in Engeland deze vie­ring ver­zorgen. Zo zong de Bavo­can­to­rij onlangs in York Minster, Ampleforth Abbey, St Martin in the fields (Londen), Ely Ca­the­dral en St. John’s College Cambridge.

Op 22 maart ver­zorgen zij de Evensong in de eigen ka­the­draal, met monu­mentale werken, zoals het “Miserere” van Allegri, “Totus Tuus” van Gorecki en de “Canticles” van Howells. De Evensong begint om 16:00 uur en de toegang is gratis. Na afloop vindt een deur­col­lec­te plaats.