Benefietconcert christelijke muziek

Voor behoud van de Bonifatiuskerk van Zaandam

gepubliceerd: dinsdag, 17 september 2013

Benefietconcert voor het behoud van de Bonifatiuskerk van ZaandamHet Zaans Inter­ker­ke­lijk Mannen­koor zingt op woens­dag 18 sep­tem­ber a.s. om 20.00 u. in de St.-Odulphus­kerk te Assendelft, aan Dorp­straat 570, voor de res­tau­ra­tie van de kapotte vloer in de St.-Boni­fa­tius­kerk te Zaan­dam.

Pastoor André Goedhart, sinds 1985 pastoor te Zaan­dam, en zijn pa­ro­chi­anen kregen kort voor de Nacht­mis 2012 als kerst­bood­schap dat het neo-gotische Godshuis per direct moest sluiten. Een ver­zak­king die vroeg of laat nooit te voor­ko­men zou zijn geweest, maakt de kerk al bijna een jaar onbruik­baar.

De pa­ro­chi­anen kon­den let­ter­lijk en figuur­lijk wel ‘door de grond zakken’. Niemand zou deze gewijde plaats en centrum van geloofsaktivi­teit mid­den in de stad willen missen!

De pa­ro­chi­anen huren nu tij­de­lijk de Oostzij­der­kerk, en staan voor de uit­daging om grote bedragen bijeen te brengen. Dit was voor het Zaans Inter­ker­ke­lijk Mannen­koor aan­lei­ding om een benefiet­con­cert aan te bie­den ten bate van het res­tau­ra­tie­fonds.

Toegangs­prijs bedraag € 15 en bij deze uit­voe­ring is ie­der­een welkom.