“Op adem komen” thema van recreatiezondag

17 juni 2008

Ook dit jaar wordt er weer een recreatiezondag gehouden en wel op zondag 27 juli. De bedoeling van deze zondag is dat de kerken hun deuren weer gastvrij openen voor de vakantiegasten in de regio en voor de thuisblijvers, die graag even op adem willen komen. De recreatiezondag is enkele jaren geleden in het leven geroepen door het Interkerkelijk Werkverband voor de Recreatie (I.W.R.) en is inmiddels een bekend fenomeen in onze omgeving.

De dag begint met een kerkdienst in diverse kerken. Voor aanvangstijden kunt U kijken in de kerkbladen en op de posters in de hal van de kerk. U kunt in elk geval terecht in de volgende kerken:

Programma
09.30 uurEucharistieviering in de Sint Martinuskerk te Zwaag Muzikale medewerking door een muziekvereniging
10.00 uurZomervakantiedienst (PKN) in het Foreestenhuis, Grote Oost 43 te Hoorn Muzikale medewerking door Dhr. G. v.d. Velden, orgel
11.00 uurEucharistieviering in de Koepelkerk te Hoorn Muzikale medewerking door Piet en Olga Duin

Na afloop van de vieringen is er gelegenheid om koffie of thee te drinken.

Tot ca. 13.00 uuur zal ook de Bijbelse tuin achter het Foreestenhuis voor iedereen toegankelijk zijn voor bezichtiging. U heeft tevens de gelegenheid om hier uw meegebrachte lunch te nuttigen.

Van 14.00 tot 16.00 uur bent U welkom in de pastorie van de Sint Martinusparochie te Zwaag, waar via beeld en geluid aandacht wordt besteed aan het werk van de joodse Wit-Russische schilder Marc Chagall.
Tevens bent U in de gelegenheid om producten te kopen, waarvan de opbrengst bestemd is voor de Stichting Drieluik.
Ook vindt U er andere, creatieve manieren om op adem te komen.

Om ca. 16.00 uur zal de dag worden afgesloten met een oecumenische vesper in de Lourdeskapel te Zwaag.

De Sint Martinuskerk te Zwaag

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: