Kerstmis in de Kathedraal

18 november 2008

De bavocantorij.
Op zondag 14 december verzorgen de koren van het Muziekinstituut van de Kathedraal het jaarlijkse kerstconcert. Dit concert in de Kathedraal begint om 15.30 uur en de toegang is 10 euro. Kaarten zijn voorafgaand aan het concert verkrijgbaar aan de Kathedraal of te bestellen via reserveren@koorschoolhaarlem.nl

Dinsdag 23 december vindt om 20.00 uur in de Kathedraal het jaarlijkse Festival of Lessons and Carols plaats. In deze viering gaan de beide bisschoppen voor en zingt de Bavocantorij van het Muziekinstituut. De toegang is uiteraard gratis.

Op kerstavond 24 december is om 17.00 uur de kinderkerstviering in de Kathedraal. Daarbij zingt groep 5 van het Muziekinstituut.

Om 21.00 uur is de Eerste Nachtmis en om 23.30 uur de Pontificale Nachtmis waarin de Bisschop voorgaat. In beide vieringen zingen de koren van het Muziekinstituut. De vaste misdelen zijn uit de Krönungsmesse van Mozart. Voor de nachtmissen zijn kaarten nodig. Deze zijn af te halen op de zondagen 14 en 21 december na de hoogmis van 10.00 uur.

Op Eerste Kerstdag is om 10.30 uur de Pontificale Hoogmis waarin eveneens de Bisschop voorgaat. De Bavocantorij van het Muziekinstituut zingt dat de vaste misdelen uit de Messe de Minuit van Charpentier.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: