Jaarlijkse Jongerencollecte op 22 en 23 november

15 oktober 2008

Dit jaar staat voor de derde keer op rij de Jongerencollecte op het collecteschema van de katholieke parochies. In het weekend van 22 en 23 november a.s. wordt in het gehele land gecollecteerd voor de jongeren. De opbrengsten worden gebruikt om activiteiten voor jongeren in ons bisdom en om landelijke activiteiten voor jongeren, als DiaconAction, de Katholieke Jongerendag en de Wereldjongerendagen, mogelijk te maken.

Waarom de Jongerencollecte?

De Jongerencollecte is een investering: in de jongeren, in de Kerk én in de samenleving en deze is daarom van groot belang. Uit ervaringen in de afgelopen jaren is gebleken dat jongeren hun enthousiasme niet voor zichzelf willen houden. Ze zoeken naar wegen om ermee aan de slag te gaan binnen hun eigen leefwereld en/of parochie en in de maatschappij.

Met de opbrengsten van de Jongerencollecte zullen activiteiten voor jongeren in het bisdom ondersteund worden (onder andere het tienerkamp, het verder ontwikkelen van de website www.jongbisdomhaarlem.nl met te downloaden liederen voor jongeren en betaalbaar busvervoer naar de jaarlijkse katholieke Jongerendag) en landelijke activiteiten zoals DiaconAction (eveneens 22 en 23 november a.s) de Katholieke Jongerendag (2 november a.s. in Den Bosch), de Wereldjongerendagen (in 2011 in Madrid) en ontwikkeling van materiaal voor tiener/jongerengroepen, zoals bijvoorbeeld Rock Solid.
Op www.jongbisdomhaarlem.nl kunt u meer lezen over de verschillende jongerenactiviteiten in het land en in ons bisdom.

Parochiebesturen

Alle parochiebesturen van het bisdom Haarlem ontvangen binnenkort een brief over de Jongerencollecte met de vraag om deze collecte zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen van hun parochianen. Mocht u deze informatie gemist hebben, dan kunt u hieronder gegevens vinden waar u als nog informatie over deze collecte kunt aanvragen.

Overige informatie

De opbrengst van de ‘Jongerencollecte’ kan overgemaakt worden naar rekeningnummer: 2784498, t.n.v. Secretariaat RK Kerkgenootschap te Utrecht, o.v.v. ‘Jongerencollecte’. Het SRKK zorgt ervoor dat een deel van de opbrengst bij het bisdom terecht komt.

Voor vragen over de Jongerencollecte kunt u met de dienst Jongerenpastoraat contact opnemen, tel: 023 - 511 26 35 of info@jongbisdomhaarlem.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: