Geloofsopbouw

21 januari 2008

Voor de eerste maal was de Diocesane Commissie Geloofsopbouw (DC-GO) bijeen met vertegenwoordigers van de dekenaten en hun dekens om te spreken over de veranderingen in de structuren van het bisdom (schaalvergroting, regiovorming), maar vooral om zich te bezinnen op de vragen rond geloofsopvoeding en -vorming in de toekomst. De bijeenkomst vond plaats in het Diocesaan Opleidingscentrum De Tiltenberg.

De DC-GO bestaat uit voorzitter mgr. J. van Burgsteden SSS en de pastorale diensten van het bisdom: catechese, huwelijk en gezin, jongeren, missie en evangelisatie. De hulpbisschop begroette de aanwezigen en sprak zijn grote tevredenheid uit over de inzet van alle betrokkenen voor de zaak van het Evangelie. Frans Geels (catechese) wees erop dat een missionaire aanwezigheid van de kerk om een herkenbare identiteit vraagt. De hoofdmoot voor de gedachtewisseling was een inleiding door dr. Mattieu Wagemaker, rector van het duiocesaan heiligdom van O.L.Vrouw ter Nood in Heiloo. De tekst vindt u bijgaand (Word formaat).

Hulpbisschop mgr. J. van Burgsteden SSS, voorzitter van de DC-GO, en inleider Frans Geels.

Mattieu Wagemaker.

Het afsluitende groepsgesprek

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: