Negentien kerkkoren strijden om de eer

30 september 2008

Zaterdag 11 oktober a.s. zullen negentien r.-k. kerkkoren uit de bisdommen Haarlem, Rotterdam en Utrecht meedoen aan een concours. In de Moeder van de Verlosserkerk in Haarlem (Schalkwijk) zal een grote diversiteit aan koorzang te beluisteren zijn: eeuwenoude gregoriaanse gezangen, meerstemmige Latijnse koormuziek, eigentijdse Nederlandstalige liederen en ook het Engelstalige repertoire ontbreekt niet. In de deelnemende koren is jong en oud vertegenwoordigd.

De jury, bestaande uit Jos Vranken, Jeroen Felix en Bert Stolwijk, zal alle koren een schriftelijk rapport meegeven waarin de sterke en de zwakke kanten genoemd zullen worden en waarin de koren aanbevelingen krijgen om hun kwaliteit te verbeteren. De drie best presterende koren krijgen een geldprijs.

De organisatie van het concours is in handen van de NSGV Haarlem i.s.m. de NSGV Rotterdam. Het adres van de Moeder van de Verlosserkerk is Professor Eijkmanlaan 48, Haarlem (Schalkwijk).

Het concours begint om 10.30 uur en eindigt om 17.00 uur met de prijsuitreiking. Toehoorders zijn welkom om het concours of een gedeelte ervan bij te wonen. De entree bedraagt € 3,00 p.p.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: