21 - 29 juli 2009

Priestervakantie aan de Bodensee

18 september 2008

Foto: flickr / Philipp Hilpert
Voor de zevende keer organiseert De Tiltenberg een vakantie voor priesters. In 2009 zal deze plaatsvinden aan de Bodensee op het drielandenpunt van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland van 21 tot 29 juli.

In Eriskirch aan de Bodensee, nog in de Duitse gedeelte, bevindt zich een prachtig “Gäste und Tagungshaus” van de Steyler Missionarinnen, het “St. Theresienheim” met kamers met alle sanitaire voorzieningen. De formule is – zoals steeds – dat het echt vakantie is – géén bedevaart of retraite -; dat is de sfeer waarin deze dagen worden doorgebracht. Gezamenlijk worden de lauden en vespers gebeden en de H. Eucharistie gevierd. Iedere dag worden in onderling overleg uitstapjes afgesproken, maar ieder is vrij daar al of niet aan deel te nemen. De Bodensee en omgeving (Vorarlberg) hebben veel te bieden aan natuur- , stedenschoon en culturele evenementen.

Op 21 juli worden de gasten ’s avonds in Eriskirch verwacht, op 29 juli vindt ’s morgens het vertrek plaats. De afstand van Vogelenzang naar Eriskirch is ongeveer 850 kilometer. Aanreis gebeurt met eigen vervoer; het is mogelijk samen te reizen met anderen. De dichtstbijzijnde luchthaven is Friedrichshafen op minder dan tien kilometer van de verblijfplaats.

De kosten die hieraan verbonden bedragen € 490 (halfpension).

Informatie en opgave:

De heer P. Klaver
De Tiltenberg
Zilkerduinweg 375
2114 AM Vogelenzang
pklaver@tiltenberg.org

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: