Tijdens gebedsdag Willibrordkring

Nuntius verricht negen aanstellingen in Vogelenzang

19 oktober 2007

De apostolisch nuntius in Nederland, aartsbisschop dr. Fr. Bacqué, zal zaterdag de jaarlijkse gebedsdag van de Willibrordkring openen als hoofdcelebrant in een ponticiale Eucharistieviering in de parochiekerk van Vogelenzang. Tijdens deze viering zal de vertegenwoordiger van de paus negen mannen aanstellen tot acoliet, drie diakenkandidaten en zes priesterkandidaten.

De kandidaten voor het permanente diaconaat zijn: Marcel Kaaijk, Ryan Keetelaar en René Visser, de priesterstudenten: José Douglas, Andrade Lopez, Pawel Banaszak, Kees Hulsebosch, Dariusz Karwowski en Ignas Tilma.

De plechtigheid begint om 10.30 uur. Voor de deelnemers aan de gebedsdag is er ’s middags een lezing door dr. A. van den Hout pr. over het boek “Jezus van Nazaret” van paus Benedictus XVI. Drs. P. Klaver (medewerker van het seminarie) spreekt over “fondsenwerving voor de priesteropleiding” en daarnaast zijn er getuigenissen van de seminaristen Paul Stomph, Teun Warnaar en Marco Cavagnaro.

Persdienst Bisdom Haarlem / Yvonne Ceelie-Khoesial Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: