Voorjaarsactiviteiten Gregoriusvereniging

18 januari 2007

NSGV
NSGV afdeling Haarlem organiseert in het voorjaar van 2007 weer een aantal activiteiten.

Oriëntatiecursus koordirigent

Voor ieder die de eerste stappen op weg naar het dirigeren wil zetten start op vrijdag 16 februari 2007 een oriëntatiecursus koordirigent. De enige toelatingseisen zijn dat u een eenvoudige melodie moet kunnen nazingen en dat u in staat en bereid bent om gemiddeld een half uur per dag te investeren in de voorbereiding van de lessen. De cursus bestaat uit 12 lessen van 2,5 uur en wordt gegeven op vrijdagavonden van 19.30 tot 22.00 uur in het Pastoraal Centrum van het bisdom Haarlem, Kruisweg 69 te Haarlem (op loopafstand van het NS-station).

Cursus Gregoriaans theorie en praktijk

Op 5 woensdagmiddagen in februari en maart 2007 wordt in Ursem een verdiepingscursus gregoriaanse kerkmuziek georganiseerd. Op de studiemiddagen wordt onder leiding van docent Jos Beijer zowel de theorie als de praktijk onder de loep genomen. De cursus start op woensdagmiddag 7 februari en loopt door tot en met woensdag 7 maart, steeds van 14.00 tot 16.00 uur. Locatie: H.Bavokerk, Noorddijkerweg 1 te Ursem. De kosten bedragen € 50,00 per persoon, contant te voldoen bij de eerste les. Opgave vooraf is noodzakelijk.

Studiedag kinderkoorzang

Op zaterdag 10 februari 2007 zal in de Willibrorduskerk te Heiloo een studiedag gehouden worden voor dirigenten van kinderkoren. Er zal onder andere aandacht geschonken worden aan de onlangs verschenen handreiking voor kinderkoordirigenten ‘Zin in zang’, aan de zangmethode ‘Stepping Tones’ en aan repertoire voor de Goede Week en Pasen. De dag begint om 10.30 (kerk open 10.00 uur) en duurt tot 15.15 uur.
De toegang bedraagt € 10,00 inclusief koffie/thee en materiaal.
Het programma met aanmeldingsformulier is onlangs verzonden naar de dirigenten en contactpersonen van kinderkoren die bij ons bekend zijn, maar kan ook door anderen worden opgevraagd.

Nadere informatie en opgave: 023-5112686; nsgv@bisdomhaarlem.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: