Oud-notaris Hoekstra ridder in orde van Heilige Gregorius

21 maart 2007

Tijdens de viering van het Hoogfeest van Sint Jozef, maandag in de Sint Adelbertabdij in Egmond, heeft de bisschop van Haarlem, mgr. dr. J.M. Punt, een hoge onderscheiding uitgereikt aan oudnotaris A. Hoekstra uit Beverwijk.

André Hoekstra is onderscheiden met het ridderschap in de orde van Sint Gregorius, op een na de hoogste kerkelijk onderscheiding binnen de RK Kerk, voor zijn verdiensten voor de kerk en samenleving tijdens zijn werkzaam leven als notaris te Beverwijk. De versierselen en de bulla werden hem uitgereikt door Mgr. Punt na de Eucharistieviering. De bisschop heeft er een traditie van gemaakt zijn naamdag te vieren in de abdij in aanwezigheid van de gehele communiteit van de Benedictijnen en van de zusters van Lioba in Egmond.

Illustratie: www.wikipedia.nl
Insignia van de Gregoriusorde
Dhr. Hoekstra was notaris van 1 april 1977 tot 1 januari 2003 te Beverwijk. Hij heeft zijn hele loopbaan belangeloos voor de Abdij van Egmond gewerkt en voor hen zeer aanzienlijke financiële voordelen behaald. Maar ook voor andere katholieke doelen was hij zeer actief.

Dhr. Hoekstra was lid van de gemeenteraad van Beverwijk van 1970 tot 1978, eerst voor de KVP en later voor het CDA. Hij was lid van de oprichtingscommissie en bestuurslid van ontmoetingscentrum De Slof in Beverwijk, en jarenlang secretaris van het kerkbestuur van de parochie van OLV van Goede Raad.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: