Informatieavonden DiaconAction

18 april 2007

Alweer voor het vierde jaar vindt van 16 tot en met 18 november 2007 DiaconAction plaats. Jongeren uit heel Nederland organiseren dan in hetzelfde weekend in hun eigen omgeving een diaconale activiteit. In het bisdom Haarlem worden in mei opnieuw informatieavonden georganiseerd om begeleiders en leden van diaconale werkgroepen en PCI’s te informeren over deze actie.

Belangenloze inzet voor de ander

Sinds het begin van de actie neemt het aantal deelnemers elk jaar flink toe: in november 2006 hebben meer dan 1000 jongeren enthousiast meegedaan. Jongeren zetten zich in hetzelfde weekend belangeloos in voor de ander. Dat kan op allerlei manieren: van het opknappen van een jeugdhonk, het inrichten van een snoezelruimte voor bejaarden of het opvoeren van een musical voor een goed doel. DiaconAction wordt dit jaar door alle bisdommen in Nederland opgepakt. In het bisdom Haarlem wordt de actie door alle drie de dekenaten opgepakt – Alkmaar, Haarlem en Amsterdam – en gecoördineerd en aangestuurd door een stuurgroep met ondersteuning van het Jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem. In mei 2007 worden er vier informatieavonden georganiseerd.

Vernieuwd informatiepakket

Op deze avonden wordt informatie gegeven over de actie, worden ideeën aangedragen en kunnen vragen beantwoord worden. Er ligt ook gratis een geheel vernieuwd informatiepakket voor u klaar. Dit jaar zal er speciale aandacht zijn voor de mogelijkheden tot samenwerking met kerkelijke diaconale werkgroepen, PCI’s. Natuurlijk zal het enthousiasme voor de actie op deze avonden doorklinken.

Informatieavonden

datumlocatieadresplaats tijd
ma 7 meiRDC IJmond-NoordElbestraat 14-16Heemskerkvanaf 20.00 uur
ma 7 meiHet BrandpuntHoofdvaart 778Hoofddorpvanaf 19.30 uur
wo 9 meiSt. AnnagebouwEmmastraat 7Hilversumvanaf 19.30 uur
di 15 meiWillibrordushuisWesterweg 267Heiloovanaf 20.00 uur

Aanmelden kan via e-mail bij Karin Blaauw, jongerenwerkster van dekenaat Alkmaar: karinblaauw@hetnet.nl
Vermeldt a.u.b. “Diaconaction 2007”, op welke avond u komt en uw naam en woonplaats.

Meer informatie over Diaconaction inclusief foto-verslagen van vorige jaren: www.diaconaction.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: