We are invited! Jongerenprogramma bij 125 jaar Stille Omgang

25 januari 2006

In het kader van de feestelijke viering van 125 jaar Stille Omgang wordt er dit jaar een breed opgezet jongerenprogramma aangeboden in de avond / nacht van 18 op 19 maart 2006. Het thema van de Stille Omgang van dit jaar is ‘Voor een kerk met open deuren’. Voor het jongerenprogramma is als thema gekozen: “We are invited!”

Klik op de illustratie voor de jongerenpagina van de website van de Stille Omgang

Miracle City

Dat Amsterdam werkelijk een Miracle City is zal je ontdekken als je deelneemt aan de Stille Omgang op 18 maart 2006. Vele jaren daarvoor, op 15 maart 1345, is er een wonder gebeurd met de Hostie die een zieke katholiek ontvangen had. Kijkend naar het huidige imago van Amsterdam is het onwerkelijk, maar Amsterdam is door dit wonder werkelijk een bedevaartsplaats geworden. Kom en stap in een eeuwenoude traditie!

Programma

19.30 uur: Eucharistieviering voor en door jongeren met Kardinaal Simonis en de Miracle City Singers. Aansluitend een afwisselend avondprogramma met Lars Peetam (spreker), Gert v/d Vijver (mime), muziek en ontmoeting. Rond middernacht lopen we met elkaar de Stille Omgang. Vervolgens praten we en drinken we nog iets na (afsluiting rond 2:30 uur).

Locatie

De Eucharistieviering is in de Nicolaaskerk (tegenover Amsterdam Centraal Station), Prins Hendrikkade 73, Amsterdam. Het aansluitende programma vindt plaats in de Doopsgezinde kerk aan het Singel 452.

Voor de hele avond (inclusief enkele consumpties) betaal je 5 euro.

Overnachten

Wil je overnachten in Amsterdam, omdat het moeilijk is om ’s nachts thuis te komen? Geef dat dan voor 1 maart door aan overnachting@stille-omgang.nl en ontvang meer informatie.

Meer info of extra flyers

Kijk op www.stille-omgang.nl/jongeren, bel 023-5112635 of mail naar jongerenpastoraat@bisdomhaarlem.nl

Organisatie

De organisatie van het jongerenprogramma is in handen van een groep enthousiaste jongeren, waaronder de RKJ Amsterdam met ondersteuning van het bisdom Haarlem.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: