Ruim 350 jongeren bij 125e Stille Omgang

20 maart 2006

Ruim driehonderdvijftig jongeren waren zaterdagavond naar Amsterdam gekomen om de Stille Omgang te lopen, ter herdenking van het Mirakel van Amsterdam.

De avond begon met een Eucharistieviering in de Sint Nicolaas, de opvolger van de oorspronkelijke parochiekerk (Oude of Sint Klaaskerk). Hoofdcelebrant was kardinaal Adr. Simonis, aartsbisschop van Utrecht. Concelebranten waren onder meer Haarlems hulpbisschop mgr. J.van Burgsteden, mgr. J.Stam, pastoor van de kerk, mgr. dr. J.Hendriks, rector van Grootseminarie Willibrordhuis in De Tiltenberg, Vogelenzang, Den Haag, mediapastor Roderick Vonhögen en 's lands jongste priester, pater Thomas uit Den Haag, lid van de priesterbroederschap van Sint Jan.

Klik op bovenstaande illustratie voor een diapresentatie.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: