€ 12.000 Voor Noodopvang Asielzoekers

7 maart 2006

Parochies en Parochiële Caritas Instellingen in het dekenaat Haarlem-Beverwijk, hebben samen met de Diocesane Raad voor Diaconie € 12.000 bij elkaar gebracht voor de noodopvang van asielzoekers.

Afgelopen november werd er in de parochies van het dekenaat de Diaconale Zondag gehouden. Op die dag presenteerden diaconale groepen en Parochiële Caritas Instellingen zich aan de gemeenschap. Zij deden dit aan de hand van een concreet thema en vroegen steun voor een diaconaal project uit de omgeving. Het afgelopen jaar stond de positie van asielzoekers centraal. Steun werd gevraagd voor de Noodopvang van het oecumenisch Diaconaal Centrum Stem in de Stad, het Comité Noodopvang Asielzoekers Kennemerland en het Huiskamerproject in Schalkwijk, Haarlem. De actie in het dekenaat leverden € 12.000 op. Dit bedrag wordt verdeelt over de drie projecten.

Op 19 november 2006 staat de diaconie weer centraal in de parochies van het dekenaat Haarlem-Beverwijk.

Ernst Meyknecht, stafmedewerker diaconie.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: