Vervolgnotitie diaconie aangeboden 28 mei 2005

Ruim een jaar geleden heeft de bisschopsraad de nota "Nieuwe tijden, nieuwe wegen" uitgebracht. Deze nota gaat vooral over samenwerking van parochies in regionaal verband.

Betrekkelijk summier komt daarin ook de diaconie ter sprake. Het DWO {Diaconaal Werkers-Overleg} heeft daarom het initiatief genomen om een vervolgnotitie te schrijven over de diaconie. Deze vervolgnotitie die in de verschillende gremia welke zich met diaconie bezighouden is doorgesproken en geamendeerd werd donderdagmiddag in het bisschopshuis aan de bisschop aangeboden door Piet Stolwijk, stafmedewerker diaconie.

Foto's: Bisdom Haarlem
De nota wordt aangeboden aan de bisschop door Piet Stolwijk

De bisschop toonde zich tevreden met de gerichte aandacht voor diaconie, die in de christelijke presentie onontbeerlijk is.
Hij bedankte de samenstellers, tw. de diakenopleiding Vogelenzang, de Diakenkring van het bisdom Haarlem, de Diocesane raad voor Diaconie, het Diaconaal Werkersoverleg en Fontys Theologieopleiding.

Namens deze instellingen waren aanwezig vlnr. stafmedewerker opbouwwerk Martin Frederiks, de diakens Coen van Loon (Hilversum) en Hans de Jong (Noordkop), en docent diaconie van Fontys Amsterdam Peter de Haan (op de achtergrond).

Vertegenwoordigers van de instellingen die meewerkten aan de samenstelling

De tekst van de nota vindt u onder documenten.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: