Kerk met stand op trouwbeurs in RAI 4 januari 2005

De jaarlijkse Love & marriage beurs in de RAI in Amsterdam vindt dit jaar plaats op zaterdag 8 en zondag 9 januari van 10.00 uur tot 17.30. Tijdens deze grootste trouwbeurs van Nederland is ook de katholieke Kerk aanwezig met een stand.

Vlakbij de ingang heeft de dienst Huwelijk en Gezin van het bisdom Haarlem tussen alle commercie in een plaatsje, stand nr. 55, om het kerkelijke huwelijk onder de aandacht te brengen. Dat gebeurt onder het motto: "trouwen in de kerk; je huwelijk een leven lang".

Het bisdom Haarlem heeft huwelijk en gezin tot een van de speerpunten van zijn beleid gemaakt. Het katholieke huwelijk, 25 jaar geleden nog goed voor eenderde van de gesloten huwelijken in Nederland, heeft zijn aandeel zien inschrompelen tot tien procent thans: ruwweg één op de drie katholiek gedoopte jongeren trouwt in de kerk.

Voor informatie over kerkelijke instellingen op het gebied van huwelijk en gezin: www.trouwenindekerk.nl

Persdienst KRI / Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: