Een kennismaking met het Gregoriaans 12 mei 2005

De Nederlandse Sint-Gregoriusvereniging organiseert vier studie- en zangbijeenkomstenen voor iedereen die nog weinig weet van het gregoriaans, maar zich op de een of andere manier toch gegrepen voelt door deze muziek. Alle bijeenkomsten beginnen met een korte inwijding in de ontstaansgeschiedenis van het gregoriaans en het gregoriaanse notenschrift. Ook wordt een aantal eenvoudige gezangen met alle aanwezigen ingestudeerd. Na de pauze worden deze in concertvorm uitgevoerd, afgewisseld met enkele sologezangen en orgelspel.

De avonden vinden plaats op de volgende vrijdagavonden, steeds van 20.00 - 22.00 uur:

27 meiHeiloo Willibrorduskerk, Westerweg 265
3 juniHilversum H.Hart/H.Josephkerk, P.J.H. Cuypersplein 7
10 juniHeemstede Kerk O.L. Vrouw Hemelvaart, Valkenburgerplein 20
17 juniHoorn Koepelkerk (HH. Cyriacus en Franciscus), Grote Noord 17

De docent is Jos Beijer, de organist is Mark Heerink.

De kosten voor deelname aan bedragen € 7,00 inclusief koffie/thee en materialen. Deelnemers kunnen dit bedrag ter plaatse voldoen. Het echter wel belangrijk om zich van tevoren aan te melden, zodat een inschatting kan worden gemaakt van het aantal deelnemers. Men kan zich schriftelijk aanmelden bij:

NSGV-Haarlem
t.a.v. Jos Beijer
Kruisweg 69
2011 LB  Haarlem
e-mail: post@josbeijer.nl

Voor meer informatie: 06-22395567 (J.Beijer) / 023-5112685 (B.Stolwijk)
www.nsgvhaarlem.nl

NSGV / Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: