Mgr. Van Burgsteden spreekt voor pastoraal werkenden en studenten over eucharistie 21 februari 2005

De nieuwe bewegingen en nieuwe kerkelijke gemeenschappen in de r.-k. kerk bieden van 27 februari t/m 1 maart een congres aan voor priesters, diakens, pastorale werk(st)ers, seminaristen en theologiestudenten. Het thema is: Ontvangen om te geven, een weg voor geestelijke groei. Een van de sprekers is mgr. J.G.M. van Burgsteden, s.s.s., hulpbisschop van Haarlem.

Er hebben zich al vijftig deelneemrs uit heel Nederland ingeschreven. De uitnodiging vermeldt: "Het lijkt goed om eens eerlijk en persoonlijk te spreken over de plaats van de Eucharistie in ons leven. We willen daarbij uitgaan van het getuigenis van mensen in het pastoraat die een vernieuwing in hun geestelijk leven mochten ondervinden, en daarbij een nieuwe beleving van de Eucharistie. Met name hebben velen dit ondervonden toen ze betrokken werden bij een nieuwe kerkelijke beweging of zelfs lid werden van een nieuwe gemeenschap."

Het congres is van zondagavond t/m dinsdagmorgen in Helvoirt, maar ook deelname op alleen de maandag is mogelijk.

Inlichtingen: tel. 033-4659622 of ans.vlaar@focolare.nl.
Meer informatie over de betrokken bewegingen: www.kcv-net.nl/bewegingen

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: