25-jarig priesterfeest van deken Bruggink 31 mei 2005

Pastoor-deken Bruggink van de parochie van St.Vitus/St.Willibrord in Hilversum viert op 4 en 5 juni het zilveren priesterjubileum. De festiviteiten worden geopend op zaterdagavond met een plechtige gezongen eucharistieviering om 19.00 uur.

Na de avondmis is er koffiedrinken in de Schaapskooi met een traktatie. Ook de pastoor zal daarbij aanwezig zijn, zodat hij ook daar gefeliciteerd kan worden.

Zondag 5 juni wordt de feestelijke dag begonnen met een plechtige eucharistieviering om 10.30 uur. Na de Eucharistieviering is iedereen welkom voor een receptie in de pastorie tot ongeveer 15.00 uur.

Pastoor Gerard Bruggink werd geboren op 11 juni 1950 te Ootmarsum. Na zijn opleiding op het seminarie van Rolduc werd hij priester gewijd op 31 mei 1980.

Hij was kapelaan in Nieuwenhagen/Landgraaf en vervolgens pastoor in Venray in de Franciscus van Assisiëparochie.

Van 1986 tot 1999 was hij pastoor te ’s Heerenberg en in 1999 pastoor voor het cluster Denekamp, Beuningen, Noord Deurningen en De Lutte.

Op 1 november 2000 volgde zijn benoeming tot pastoor van de H.Vitus en H.Willibrordparochie te Hilversum. Een jaar later benoemde mgr. Punt hem tot deken van het Dekenaat Hilversum.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: